جریمه کنسلی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

جریمه کنسلی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

جریمه کنسلی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

جریمه کنسلی بلیط هواپیما داخلی

هزینه جریمه کنسلی بلیط هواپیما پروازهای داخلی معمولاً روی بلیط درج می شود. شما می توانید بلیط خود را بررسی کنید و جریمه مربوط به کنسل کردن آن را مطالعه بفرمایید. سوالی که در ابتدا برای مسافران هنگام کنسل کردن بلیط هواپیما پیش می‌آید، این است که هزینه جریمه کنسل کردن بلیط چقدر است؟ با توجه به نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می شود، پاسخ سؤال خود را خواهید یافت. شرایط و قوانین کنسلی بلیط هواپیما در شرکت های هواپیمایی و آژانس های هواپیمایی مختلف، متفاوت است اما به طور کلی همه آژانس ها از قوانین سازمان هواپیمایی کشوری پیروی می کنند.

معمولاً هر شرکت هواپیمایی مطابق با قوانین سازمان هواپیمایی کشور، برای پرداخت جریمه استرداد بلیط به گونه متفاوتی عمل می کند. هر شرکت سیاست‌های خاصی را برای پرداخت هزینه جریمه دنبال می‌کند.

  •  بلیط از هردفتری خریداره شده،جهت استرداد بلیط تنها دفتر فروشندۀ بلیط می تواند آن را استرداد نماید.
  • شرکت های هواپیمایی برای جبران خسارت مسافران به کلاس نرخی و مدت زمان باقیمانده تا سفر توجه می کنند.
  • بسیاری از شرکت های هواپیمایی در ساعات نهایی پرواز بلیط را کنسل نمی کنند و هیچ هزینه‌ای به مسافران پرداخت نمی کنند.
  • جریمۀ بلیط مبلغی است که از کل مبلغ بلیط کسر می شود و مابقی به حساب مسافران برگشت داده می شود.

4409452 جریمه کنسلی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

تاثیر نوع بلیط در جریمه کنسلی بلیط هواپیما داخلی

یکی دیگر از نکاتی که هنگام محاسبۀ هزینۀ جریمه کنسلی بلیط هواپیما به آن توجه می‌شود، نوع بلیط هواپیما است. دانستن تفاوت بلیط چارتری و سیستمی به شما در خرید صحیح بلیط و متناسب با نیازتان کمک می کند.

  • نحوه کنسلی بلیط هواپیما چارتر: غالبا امکان کنسلی بلیط های چارتری وجود ندارد،اما می توانید با پشتیبانی(۰۹۴۲۲۰۲۲۰۱۲) تماس بگیرید و استعلام کنید.
  • نحوه کنسلی بلیط هواپیما سیستمی: اگر که از پرواز و سفر خود منصرف شدید می توانیدجهت کسنلیِ بلیطِ سیستمیِ خود اقدام کنید. هزینه کنسلی بلیط سیستمی براساس قوانین شرکت هواپیمایی تعیین شده است.
  • نحوه کنسلی بلیط هواپیما کودکان و نوزادان: بلیط هواپیما کودکان و نوزادان تنها در زمان خرید ،با بلیط بزرگسال تفاوت دارند و بسته به نوع بلیطی که خریداری شده، طبق قوانین پروازهای چارتری و سیستمی، هزینه جریمه کنسلی آن محاسبه می شود.

کنسلی بلیط جریمه کنسلی بلیط هواپیما داخلی و خارجی


نکته: معمولاً در ساعات نهایی پرواز، امکان استرداد بلیط وجود ندارد. برخی از آژانس های هواپیمایی مسافران را به خرید بلیط های لحظه آخری تشویق می کنند. به این صورت مسافران با استفاده از تخفیف بلیط های چارتری، در ساعات نهایی پرواز، بلیط ها را با قیمت های کمتری می خرند. در نهایت آسیب های مالی وارد شده به شرکت ها از بابت چارتر کردن پرواز،نیز جبران می شود.


جریمه کنسلی بلیط هواپیما خارجی

اگر قصد کنسل کردن بلیط هواپیما خارجی را دارید باید در زمان خرید بلیط تمام قوانین کنسلی بلیط را از فروشنده سوال کنید. تا در زمان کنسل کردن، جریمه بیشتری برای کنسل کردن بلیط نپردازید.

قوانین جریمۀ بلیط شرکت های هواپیمایی خارجی به چندین دسته تقسیم می شوند:

۱-جریمۀ تغییر تلریخ سفر(change)

۲-جریمۀ کنسل کردن کامل بلیط(cancel)

۳-جریمۀ نرسیدن به پرواز و باطل نکردن آن قبل از رسیدن(no show)

۴=جریمه های ترکیبی که شاملِ ترکیبِ جریمه های بالا می شود.


پیشنهاد می کنیم بخوانید:

همه چیز در مورد انواع کلاس پرواز

توجه: معمولاً در شرکت های هواپیمایی خارجی مبلغ باقیمانده یک الی دو ماه بعد به حساب مسافران واریز می شود.


چطور بلیط هواپیما خارجی خزیداری شده از جهانگردان را کنسل کنیم؟ 

شرایط کنسلی بلیط هواپیما خریداری شده از جهانگردان به این صورت است که اگر مسافر بخواهد بلیط های سیستمی را کنسل کند،باید بر اساس قوانین سازمان هواپیمایی کشوری جریمه کنسلی را بپردازد. البته مقدار جریمه کنسلی بلیط هواپیمای خارجی در زمان خرید بلیط به صورت آنلاین در سایت نمایش داده شده است و مسافر با اطلاع از جریمه های کنسلی یا تغییر بلیط بلیط را خریداری کرده است. اگر هم که مسافر به صورت حضوری به آژانس مراجعه کرده باشد تمامی جریمه ها به ایشان گوشزد شده است. پس از ثبت درخواست استرداد توسط مسافران مبلغی بابت کارمزد انتقال وجه و جریمه کنسلی از کل مبلغ کسر می شود و باقی مانده آن به صورت آنلاین حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری به حساب مسافر واریز می گردد.

البته این موضوع  در مورد پروازهای چارتری و غیر قابل استرداد صادق نیست. همچنین اگر بلیط خود را آنلاین تهیه کرده اید باید استرداد آن را هم از طریق وبسایت انجام دهید و در این صورت، امکان کنسلی بلیط به صورت تلفنی وجود ندارد.مسافر باید اقدام به ثبت درخواست کنسلی به صورت آنلاین نماید . در صورتی که در این امر با مشکل رو به رو شدید می توانید با شماره ۰۹۴۲۲۰۲۲۰۱۲  تماس بگیرید و یا با شماره ۰۹۰۲۹۷۲۵۵۷۷ در واتساپ در ارتباط باشید.

123 جریمه کنسلی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

پیگیری کنسلی بلیط هواپیما خارجی

جهت پیگیری کنسلی بلیط هواپیما باید از طریق وب سایت هایی که بلیط هواپیما را از طریق آن ها خریداری نموده اید اقدام کنید. طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و قوانین هر ایرلاین، مبلغ جریمه کنسلی بلیط متفاوت است؛ بنابراین بهتر است از طریق آژانس ها و مجموعه هایی که برای خرید بلیط به آن ها مراجعه نموده اید، پیگیری کنسلی بلیط هواپیما را انجام دهید.


کنسلی بلیط هواپیما چارتر

خرید بلیط های چارتری برای مسافران مثرون به صرفه است ، اما  از معایب بلیط های چارتری این است که امکان استرداد آن ها وجود ندارد. شرکت های چارتر کننده بلیط ، صندلیِ ایرلاین های مختلف را خریداری می کنند و خودشان به قیمت کمتری به فروش می رسانند، بنابراین امکان لغو کردن این بلیط ‌ها وجود ندارد. چرا که جزء بلیط هواپیمای ارزان محسوب می شوند.

توجه: برخی از شرکت‌ های هواپیمایی ،بر اساس قوانین و ضوابط خود این امکان را فراهم آورده اند تا مسافران بتوانند بلیط های چارتری را هم پس از کسر مبلغی به عنوان جریمه کنسل کنند.پس لازم است این مورد از پشتیبانی استعلام شود.

  • معمولا ،بر اساس این قوانین، بلیط های چارتری تنها یک روز قبل از پرواز امکان کنسلی دارند. بنابراین اگر قصد پرواز کنسل کردن بلیط چارتری را دارید باید تا ساعت ۱۲ روز قبل از پرواز، این کار را انجام دهید.
  • بلیط هایی که با مبلغ بسیار پایینی خریداری شده اند، امکان کنسلی ندارند.
  • در صورتی که از پرواز استفاده نکنید، شرکت های چارتر کننده مبلغی برای استرداد بلیط پرداخت نمی‌ کنند.

هزینه جریمه کنسلی بلیط هواپیما چگونه محاسبه می شود؟

هر یک از شرکت‌ های هواپیمایی برای محاسبه جریمه کنسلی بلیط هواپیما، قوانین مخصوص به خود را دارند. چرا که عوامل متعددی هست که می‌ تواند بر جریمه کنسلی بلیط هواپیما تأثیر داشته باشد. ممکن است این شرکت‌ ها به خاطر خدماتی که به مسافران ارائه می‌ دهند، در صورت کنسلی بلیط، متضرر شوند. به همین خاطر مبلغ جریمه کنسلی بلیط هواپیما در هر ایرلاین متفاوت است.


چه عواملی بر کنسلی بلیط هواپیما تأثیرگذار است؟

عواملی که می‌ توانند روی تعیین کنسلی بلیط هواپیما تأثیر داشته باشند و میزان آن را افزایش و کاهش دهند، شامل نوع بلیط، زمان کنسل کردن بلیط هواپیما، شرکت هواپیمایی و کلاس پروازی می‌ شوند.

  • نوع بلیط هواپیما: چارتری یا سیستمی بودن بلیط، مهم‌ ترین عاملی است که روی جریمه کنسلی تأثیر می‌ گذارد. بلیط های سیستمی با جریمه‌ های متفاوت بر اساس قوانین شرکت هواپیمایی کنسل می‌ شوند، اما معمولاً بلیط های چارتری قابلیت استرداد ندارند.
  • زمان کنسلی: در پروازهای داخلی، با توجه به زمان کنسل کردن پرواز، جریمه کنسلی تغییر می‌ کند. به‌ عنوان‌ مثال اگر یک روز قبل از پرواز بلیط خود را کنسل کنید با توجه به کلاس پروازی ۱۵ تا ۳۰% آن بابت جریمه کسر می‌ شود؛ اما اگر یک ساعت قبل از پرواز بلیط را کنسل کنید، حدود ۶۰% از مبلغ بلیط به‌ عنوان جریمه کسر می‌ شود.اما در پروازهای خارجی زمان نوشو (no show) مسافر در میزان جریمه تاثیر گذار است.
  • کلاس پروازی: کلاس های نرخی نیز روی مبلغ جریمه کنسلی تأثیر دارند. معمولاً جریمه کنسلی کلاس‌ های نرخی ارزان تر بیشتر از  کلاسهای گران تر است.
  • نوع ایرلاین: هریک از شرکت های هواپیمایی با توجه به قوانین خاص خود، جریمه کنسلی بلیط هواپیما را تعیین می‌ کنند.

جریمه کنسلی ایرلاین های داخلی

جریمه کنسل نمودن بلیط هواپیما داخلی موردبررسی قرار می‌ گیرد. با توجه به زمان کنسلی، هزینه‌ های متفاوتی بابت استرداد بلیط، از مبلغ پرداخت‌ شده کسر می‌ شود. برای مطمئن شدن از مبلغ دقیق جریمه می‌ توانید با شرکت‌ های هواپیمایی تماس بگیرید. سامانه استرداد بلیط های هواپیمایی هر شرکت متفاوت است ولی می توانید بلیط خود را از طریق آژانس هواپیمایی که از آن خریداری کرده اید، کنسل کنید.

جریمه بلیط
جریمه بلیط


با مطالعه جداول می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری در مورد جریمه در  زمان کنسلی، به دست آورید.

کودکان (۲تا۱۲سال)  بلیط مجزا دارند و کلیه قوانین برای آن‌ها اعمال می‌شود.

جریمه کنسلی بلیط نوزاد(۲تا۱۲سال)

در پرواز صندلی به نوزاد اختصاص داده نمی‌شود و بلیط نوزاد بدون جریمه کنسل می‌شود. بزرگسالان اگر بلیط هواپیما را به هر دلیلی کنسل کنند باید اقدام به پرداخت جریمه کنند که بسته به شرایط و نوع جریمه متفاوت است. بیشترین نرخ جریمه مربوط به کنسلی نیم ساعت قبل از پرواز است که هیچ‌گونه هزینه از طرف شرکت بازگردانده نمی‌شود.

1601323 866 جریمه کنسلی بلیط هواپیما داخلی و خارجی

نتیجه

در صورتی که مسافران به هردلیلی بخواهند بلیط پرواز خود را کنسل کنند، باید هزینه‌ای را بابت جریمه کنسل کردن بلیط هواپیما بپردازند. با توجه به توضیحات بالا کنسلی بلیط هواپیما بدون جریمه امکان پذیر نیست و کنسلی ها مشمول پرداخت جریمه هستند. معمولاً میزان جریمه کنسلی بلیط هواپیما روی بلیط های داخلی درج می شود. قوانین هر شرکت هواپیمایی برای تعیین مبلغ جریمه با توجه به زمان پرواز و کلاس پروازی متفاوت است. در بلیط های خارجی جریمه در زمان صدور بلیط مشخص می شود که مسافران باید به آن توجه کنند.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS