گشت امامزاده های شیراز

گشت امامزاده های شیراز
1403/05/21

گشت امامزاده های شیراز

گشت امامزاده های شیراز

شهری با تاریخی کهن، فرهنگی غنی و طبیعتی دلنواز، از دیرباز به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران شناخته شده است. این شهر با لقب “شهر شعر و گل” شهرت جهانی دارد و هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند.

تاریخچه ای غنی

شیراز از دوران باستان تاکنون، شاهد رویدادهای تاریخی بسیاری بوده است. از جمله این رویدادها می‌توان به دوران ساسانیان، زندیه و قاجاریه اشاره کرد. هر کدام از این دوره‌ها بر معماری، فرهنگ و آداب و رسوم شهر تأثیر گذاشته‌اند.

گشت و بازدید از امامزاده‌های شیراز می‌تواند تجربه‌ای معنوی و روحانی باشد. یکی از تور های شیراز آژانس جهانگردان  ، تور گشت امامزاده های شیراز می باشد در زیر به معرفی برخی از امامزاده‌های مشهور شیراز پرداخته شده است:

  1. شاهچراغ: مهم‌ترین و مشهورترین امامزاده شیراز است که محل دفن سید میر احمد، برادر امام رضا (ع) می‌باشد. این مکان مذهبی با معماری زیبا و آئینه‌کاری‌های منحصر به فرد خود، سالانه هزاران زائر را به خود جذب می‌کند.


  1. سید علاءالدین حسین: این امامزاده نیز برادر شاهچراغ است که در جنوب شرقی شیراز واقع شده است. معماری این مکان و آرامش موجود در آن، جاذبه‌ای برای زائران و گردشگران ایجاد کرده است.
  2. امامزاده علی ابن حمزه: این امامزاده که از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می‌باشد، در نزدیکی دروازه قرآن قرار دارد. این مکان نیز به خاطر گنبد فیروزه‌ای و تزئینات داخلی زیبا، مورد توجه قرار گرفته است.
  3. امامزاده ابراهیم بن موسی الکاظم : آرامگاه ایشان، که منتسب به فرزند امام موسی الکاظم (ع) می باشد، در شهر شیراز، بلوار سیبویه، نزدیک میدان شاهزاده قاسم و در محله لب آب و نزدیک گورستان «دارالسلام» در کوچه ای روبه روی قبرستان قدیمی “در سلم ” واقع شده و یکی از مکان های زیارتی این شهر محسوب می شود.
  4. سید تاج‌الدين غریب: ابتدای گذر تاریخی سنگ سیاه و کنار کوچه تنگ و باریک میوه‌فروشان دروازه کازرون حرم یکی از نوادگان امام علی علیه‌السلام قرار دارد که گنبد کوچک نیلوفری‌اش میان سقف خانه‌ها و مغازه‌های کوتاه و بلند جلوه گری می‌کند.امامزاده سید تاج‌الدين غریب  از نوادگان امام علی علیه‌السلام، در محله‌ی دروازه کازرون، در شهر شیراز واقع شده است.
  5. شاه داعی الله : او از عرفا و حکمای معروف شیراز در قرن نهم است. نام او محمود ملقب به نظام‌الدین محمود الحسینی ، از سادات حسنی،مشهور به شاه داعی الی اللّه‌ و تخلصش در شعر داعی است.

بازدید از این امامزاده‌ها، علاوه بر تجربه معنوی، می‌تواند فرصتی برای آشنایی با معماری اسلامی و سنت‌های مذهبی ایرانی باشد. در این گشت و گذارها، توجه به احترام به آداب و رسوم مذهبی و فرهنگی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ار قصد سفر به شهر شیراز را دارید پیشنهاد می کنیم در یکی از تورهای بی نظیر آژانس جهانگردان که شامل گشت زندیه شیراز ، گشت قاجار شیراز ،گشت باغ های شیراز و گشت مشاهیر شیراز محور عرفان شرکت کنید و جاذبه های بی نظیر شیراز لذت ببرید.


نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS